Hej från Maldiverna

Hej och hallå! Nu har det gått några dagar sedan senaste uppdateringen och gruppen har delat sig. Jag (Mira), Natalia och Frida har styrt kosan mot Maldiverna medan Jeanne och Mirjam landat i Malaysia. Vår färd till Maldiverna var inte särskilt harmonisk och härlig, men gick ändå bra. Vi åkte från hotellet vid tio på kvällen och var på flygplatsen vid tolv och därefter började en lång väntan.. Flyget gick inte förrän sex på morgonen och vi fick inte checka in förrän tre timmar innan. Så vi drack vatten, åt kakor, tittade på Hotell Transsylvanien och höll oss vakna. Efter att vi äntligen fått gå igenom säkerhetskontrollen fick vi inte gå igenom nästa säkerhetskontroll som ledde till vår gata. Natalia gjorde av med sina sista slantar på en dyr Burger King och därefter sökte vi efter en plats att sova någon timme, men det var inte det lättaste. Till slut hittade vi en duglig sovplats och vi lyckades halvsova någon timme. Efter den timmen var alla mer eller mindre förstörda. Som zombies gick vi till gaten, där vi la oss på golvet och somnade igen. Efter en kvart vaknade vi upp och boardade och när rumpan nuddade sätet somnade vi även där.  Efter fyrtio minuters sömn på planet vaknade vi och kunde se soluppgången över molnen och hur planet flög in över de väldigt vackra öarna som utgör Maldiverna. Så fort vi klev utanför flygplatsen möttes vi av ett alldeles magiskt turkost vatten. Vi unnade oss en speedboat från flygplatsen till vår första ö Maafushi, det kostade 200kr och tog 45 minuter. Alla sov trots att vi ibland lyfte från sätena på grund av vågorna. När vi kom fram till Maafushi lämnade vi våra väskor och gick till The Bikini Beach. Maldiverna är nämligen supermuslimskt så det är bara på vissa utmärkta platser det är okej att gå i bikini. Vi satt länge, länge och bara tittade på det onaturliga blåa vattnet och den kritvita sanden. Det är lätt att förstå varför många älskar Maldiverna.  Efter några timmar åt vi nudlar till lunch (60kr per person) och sen gick vi till hotellet. Natalia och Frida somnade nästan under själva lunchen så det var tydligt att det behövdes en nap. Alla tre somnade i den dubbelsäng vi delar på. Jag vaknade med ett ryck efter att vi sovit i två timmar och flög stressat upp ur sängen samtidigt som jag väckte de andra. När jag ställde mig på golvet hade inte riktigt mina ben hängt med i att det inte var sleepy time längre och det ena benet bara vek sig under mig varpå jag ramlade rakt ned på klinkersgolvet. Min ena armbåge slog rakt i golvet med en hög, hög smäll och Frida som halvt var en zombie skrek till! Jag själv var också fortfarande en sovzombie och försökte resa mig men benen bar inte och jag föll igen. Natalia blev irriterad för hon tyckte att jag gjorde för mycket ljud av mig när jag bara skulle gå upp. Till slut kravlade jag upp mig i sängen igen där Frida halvsomnat igen och Natalia lagt kudden över huvudet. Jag gjorde lite bengympa innan jag frågade Frida om min armbåge blödde. Ja bror svarade hon. Det tog ytterligare 30 minuter innan vi alla vaknat helt och förstått vad som hänt och nu är min halvbåge svullen som en pingisboll och det är lite blod i sängen. Vi tog på eftermiddagen bara en promenad runt ön, alla öar förutom huvudstadsön är små så det tog kanske en halvtimme. Vi tog in den vackra omgivningen och njöt av solnedgången innan vi åt middag.  Armbågen.. Natti och Frida helt slut Vattnet!? En vild papegoja