Lite blandat från en hektisk vecka!

Här i Halmstad rullar livet på för fullt. Om 2.5 vecka är det semester och nog börjar det kännas som att det kan vara välbehövligt. Våren har trots allt innehållit en hel del jobb och andra aktiviteter, så en paus för att hämta andan ett par veckor kommer väl till pass. Jag har ut mitt kameraalbum plockat ut lite godbitar från veckan men inleder med en viss Pelle som fått en tratt på huvudet. Tydligen hade han fått ett bett på tassen vilket gjorde att han haltade och pågrund av det har han fått både antibiotika och dränage (och tvingats vara inne en hel vecka). Imorgon tar vi bort dränaget på honom. Det tycker jag ska bli skönt - det ser lite obehagligt ut minsann. Men han mår bra, är pigg och äter ordentligt så det känns ändå bra. Just nu ligger han och sover på ovanvåningen där det är lite svalare och jag ligger på soffan och ser på Sommar med Ernst. Idag har jag jobbat och grejat i trädgården. Sebbe är inne hos grannarna men jag ville vila så jag följde inte med.Imorgon ska jag och mamma till Båstad och förhoppningsvis träffar vi på Linnéa och Roswita som kommit upp från Schweiz. Vi hörs snart. Puss och kram skumbanan.   Redan första dagen stod Sigge utanför dörren och undrade vad Pelle gjorde inomhus. På måndag får vår lilla räv gå ut igen.  Detta är Hebat. En av tjejerna som också driver sommarlovsföretag. Hon har som projekt valt att tillverka skyltar i plexiglas där det står Eid Mubarak vilket är en muslimsk högtid!  Senaste tiden har jag sålt en hel del böcker så det har blivit lite signerade vilket är kul!  En trevlig dag med lunch och glass på stan ihop med mamma och min kära kusin. Detta är mina kollegor och vänner Karin och Ervin!  Igår hade vi en helt underbar dag. Vi jobbade till 15.30 och som "after work" snörade jag och Ervin på oss löparskorna och sprang de dryga 20 km hem till Karin som lagat alldeles underbar mat. Och egen vaniljsås hade hon gjort- min skapare vad gott det var.  Och som avslutning lite bilder från trädgården. Det börjar arta sig även om det är en bra bit kvar innan den är som vi vill ha den. Men vi är på god väg, huset är vackert och trallen lika så.