VILL DU VETA HUR LANDETS FRÄMSTA INFLUENCERS GÖR ETT SNYGGT FLÖDE PÅ INSTAGRAM, ELLER HUR PROFFSEN PLANERAR SIN STORY PÅ SNAPCHAT? VILL DU TA BLOGGEN TILL NÄSTA STEG OCH BÖRJA TJÄNA PENGAR PÅ SAMARBETEN?


Den 1 oktober samlades eliten inom sociala medier och influencer-marketing på K-Märkt i Stockholm för ett event i två delar full av inspiration, kunskap och fest. På Social Media Party kunde besökarna träffa Sveriges främsta influencers och lära sig av de knep som har tagit dem dit.

PÅ DAGEN:

  • Livepoddar med Petra Tungården & Linn Olssons ”I nöd och lust”, Dasha Girine och Hanna Fribergs ”Onsdagsbubbel, Josefin Dahlberg & Vanja Wikströms ”Josefin och Vanja”.
  • Miniskola – Snapchat: Proffset Margaux Dietz delade med sig av sina bästa tips för att för att skapa en riktigt bra story, vilka ögonblick hon fångar och vad hon undviker att visa.
  • Daniel Paris och Youtube-stjärnan Ellen Bergström berörde det viktiga ämnet näthat och Telias initiativ #Hatahat. De delade med sig av sina egen erfarenheter och pratade om hur man hanterar hatarna
  • Telia och APLACE visade upp sin unika Modekollektion mot näthat – Fashion Against Hate – skapad av konstnärerna och illustratörerna Stina Löfgren, Finsta och Elin Klefbom.
  • Hållbarhetssajten Make it last hade sin stora modeloppis i samarbete med Tradera Trend. På plats kunde alla köpa designerplagg till fyndpriser från Sveriges främsta modeprofiler.
  • Bloggprofilerna Michaela Forni och Alexandra ”Kissie” Nilsson sålde och signerade sina böcker ”Jag är inte perfekt tyvärr” och ”Hatad och älskad”.
  • "Ångestpodden" som består av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg flyttade in sin shop, sålde affischer och träffade sina fans.
  • Telia erbjöd alla möjligheten att uppleva en annan värld med VR-glasögon och gratis wifi hela dagen.
  • Hos Bangerhead kunde du få håret stylat och en härliga goodiebags.
  • Fazer presenterade sin nya serie chokladbitar – alla sorter kunde provsmakas på plats.
  • Hela dagen kunde alla plocka give-aways från generösa sponsorer som Burt´s Bees, Cocoa Brown, Vitamin Well och NOA.

PÅ KVÄLLEN:

På kvällen hölls en gala där Sveriges främsta digitala medieprofiler utsågs inom kategorierna, Årets Instagram, Twitter, Snapchat, podcast, blogg och Youtube. Det blev en härlig prisutdelning med trerätters galamiddag för 180 exklusivt inbjudna influencers. Artisten Amanda Winberg framförde sin senaste låt ”Clouds” och Telia, Social Media Partys huvudsponsor, delade även ut ett hederspris, Telia Love Award till en förebild som utmärkt sig extra genom åren mot näthat.