21 august and I\'m tired of this

Hittade lite anteckningar som jag skrev när jag var nere på Mallorca. Att sakna någon så det gör ont eller att älska någon så det gör ont, vad är jobbigast egentligen? Just nu är jag med om båda. På en och samma person. Mina tre bästa vänner. Idag fyller en av dem år, känns jobbigt att varken va där eller ha träffat henne på nästan hela sommaren. Sommaren som ska va vår tid. Vänskap är något fantastiskt. Att ha en person som faktiskt alltid är på din sida och stöttar en vid ont. Att ha en person som faktiskt kan vara ärlig och lojal vilket är så svårt att hitta på denna jord. Det är guld värt. Kärlek då? Det skulle jag kunna säga är fantastiskt med men vad jag har upplevt så kan det vara det värsta som finns också. Kärleken har båda sidor. Att ha någon som är sin egen är inte bara en dröm utan det finaste man kan få. Sorg och hat måste man uppleva i sitt liv för att kunna känna glädje och att älska. Livet kan vara så tungt att man vill försvinna men det finns en gräns då det bara kan bli bättre. Tänk på det då. För att känne medgång måste man gått i motgång. Livet är något fint och man måste ta vara på det både i glädje eller sorg, kärlek eller hat. Vi lever bara en gång. Det har jag lärt mig, så om någon älskar dig så ta vara på den personen och lägg inte energi på saker som inte är värda din tid. Sakna och älska hör ihop.